Keikkahaaveita

Mulla on viimein alkanut kypsymään ihan toteuttamis tasolla ajatus siitä, että haluaisin alkaa keikkailemaan. Oon alkanut selvittämään, miten sen voisi aloittaa ja mitä kaikkea tulisi huomioida. Oon koostanut biisilistoja, mitkä kappaleet sopisi mihinkin tapahtumaan ja treenaan niitä. Miettinyt ylipäätään, millaisia laulukeikkoja haluaisin vetää.

Isot stadionkonsertit on monien laulajien unelma, mutta oma haave on pienimuotoisempi. Haaveilen, että voisin laulaa tapahtumissa, yksityisissä juhlissa, ja ehkä kahviloissa ja ravintoloissa. Pienemmät keikat on ihanan intiimejä, ja niissä on tosi välitön tunnelma. Laulaja pystyy muodostamaan paljon lähemmän yhteyden yleisöön. Juhlissa laulaessa saisin luoda ehkä jopa tosi henkilökohtaiseenkin hetkeen musiikilla tunnelmaa. Olis kunnia saada laulaa tällaisissa tilaisuuksissa, koska musiikilla saa niin paljon tuotua tunnelatausta hetkiin, oli se sitten iloon tai suruun liittyvää.

Keikkailun kokoonpano on myös asia, jota oon miettinyt. Olis huikeeta, jos saisin keikkapariksi jonkun kitaraa soittavan henkilön säestämään mun laulua. Sekin tukis sitä omaa ajatusta ihanne keikasta. Olis vaan laulu ja kitara, tosi riisuttu akustinen keikka. Toki en tiedä kuinka löytää keikkailubuddy, joten täytyy petrata omaan pianoharjoitteluun vielä. Yksi houkutteleva vaihtoehto olisi loopperin käyttö. Sellainen yhden naisen bändi -konsepti kuulostaisi myös kivalta. Vois luoda kaiken musiikin livenä käyttäen omaa ääntä ja pianoa.

Paljon on vielä selvitettävää, suunniteltavaa ja harjoiteltavaa, mutta pikkuhiljaa valmistaudun siihen, että pääsisin ihan oikeasti unelmoinnista toteutukseen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ensimmäinen julkinen esiintyminen

Häpeä omasta unelmasta

Biisisukellus: Vesala - Sinuun minä jään