Muutoksien tuulia ja laulusuunnitelmia

Tällä hetkellä on tosi vahvasti sellainen olo, että elämässä alkaa puhaltamaan uudet tuulet. Kävin nimittäin juuri tekemässä viimeisen työkeikan oman yrityksen nimissä.

Tein vuosia sitten itselle rakkaasta harrastuksesta sivutyön. Se on luonnollisesti vienyt aikaa musiikilta ja laulamiselta, ja se on yksi syistä, miksi oon pitkään miettinyt sen lopettamista. Uskon, että aika oli just nyt oikea, kun oon saanut kerättyä paljon rohkeutta oman laulamisen kanssa ja vihdoin uskallan ajaa haaveitani eteenpäin. Nyt vielä paketoin tämän viimeisen työni kunnialla loppuun asti, ja sitten voin antaa täyden huomioni laulamiselle, laulajana kehittymiselle sekä rohkeuden kasvattamiselle.

Tällä hetkellä seuraava askel oman haaveen kanssa on uskaltaa julkaista someen omia lauluvideoita. Se vaatii itseltä paljon rohkeutta ja jännittää joka kerta tosi paljon. Oon ennen julkaissut pari videota, ja nyt pitkän ajan jälkeen uskalsin taas tulla näkyväksi ääneni kanssa yhdellä cover biisillä. Suunnitelmia uusistakin jo on.

Lauluvideoiden julkaisemisella haluan opetella olemaan itselle armollisempi ja vähemmän suorituskeskeinen, jotta saisin sitä ainaista täydellisyyden viilaajaa hiljentymään mun pään sisällä. Edelleenkin sitä pyrkii hakemaan jotain tiettyä virheetöntä suoritusta, kun lähtee äänittämään laulua. Ehkä myös vähän liikaa ajattelee, että laulun tulisi olla tarkkaan originaalin kaltaisesti laulettu. Oon kuitenkin lukenut monen lauluopettajan muistuttavan, että tulisi keskittyä siihen omaan versioon, tulkintaan ja tyyliin laulaa. Toivottavasti oma suunta ja tyyli alkaa tässä musiikkimatkan aikana pikkuhiljaa löytymään.

Ehkä tässä hiljalleen, kun omaa ääntä alkaa tuomaan kuuluviin, voi alkaa enemmän ja enemmän rohkaisemaan itseään siirtymään myös näkyville. Katsotaan mikä tulee olemaan tästä seuraava steppi mun musiikkimatkalla. Pysähtyä en ainakaan enää aio, vaan jatkaa askelien ottamista eteenpäin.

Laulamisiin. ♪

Kuva luotu tekoälyllä.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ensimmäinen julkinen esiintyminen

Häpeä omasta unelmasta

Biisisukellus: Vesala - Sinuun minä jään